10/30/13

In love with London

Nagu kindlasti mõned juba teavad, siis külastasin ma Londonit 25.10.2013-28.10.2013. Piletid olid juba suvel kinni pandud ja läksin sinna koos oma noorema õega, kes tahtis külastada Expo Londoni Comic Con-i ja elukaaslasega.

Põhimõtteliselt läksime sinna teadmisega, et üritame selle kolme päeva jooksul näha nii palju kui võimalik. Teadsime mida tahame näha ja kus käia aga mitte seda kuidas sinna jõuda. Isegi seda ei teadnud, kuidas hostelisse saame. Lootsime liiga palju kaasa võetud tahvelarvuti peale, mida meil kasutada ei õnnestunudki, sest ettemakstud kõnekaardi kohta, piiramatu netiga, ei osanud väikesed kioskid, mida terve London täis oli, mitte midagi öelda. Kaasa võtsime sinna ka ainult raha ja käsipagasi, mitte midagi rohkemat.

Esimesel päeval peale maandumist Stanstedis saime bussiga otse Liverpool street-ile Londonisse. Sealt edasi ekslesime tunde linna peal, otsides underground transporti, millegipärast nägime ainult overgrounde ning kuna me ei teadnud, et seal on kõik ühendatud - metrood, rongid, bussid, siis ei taipand ka alguses rongijaama minna ja sealt uurida. Kui lõpuks seda lootusetus olukorras tegime, siis küsisime ühe kohaliku käest abi ja saime enamvähem aru ühistranspordi liikluse kaardist, ostsime endale päevapiletid ja alustasime teekonda noortehostelisse Clink 78.

Peale enda sisse sättimist hostelis, otsustasime veel ära näha samal õhtul Elizabeth Tower-i (Big Ben) ja ära käia Londoni silma (London eye) peal.

Teise päeva hommikul võtsime hostelist Londoni ümbruskonna kaardi ja lasime peale märkida vaatamist väärt kohti. Kaardil oli kirjas ka, et kell 11 alustab Westminster-ist tasuta Londoni giidituur ja et giidi tunneme ära oranzi vihmavarju järgi. Jõudsime sinna täpselt paar minutit enne algust ja kohe küsiti meie käest, et kust me tuleme ja tehti meiega tutvust. 5 minutit 11 läbi oli meid kogunenud umbes 30 liikmeline grupp ja alustasime tuuri. Giid, Linton, oli ise pärit Austraaliast, elanud 2 aastat Inglismaal ja põhimõtteliselt elab tipist, mis talle jäetakse, tegemist oli suhtelist noore mehega, kindlasti alla kolmekümne, äsja õpingud lõpetanud. Londoni tuur oli minu selle reisi üks paremaid kogemusi. Ma pole mitte kunagi, kordan, MITTE KUNAGI nii huviga kuulanud kui sel päeval. Oli näha, et ta teeb seda tööd suure pühendumusega ja tõesti suhtles meiega ja haaras kogu grupi endaga kaasa. Käisime läbi põhilised kohad ja igal pool oli tal ka mõni naljakas või huvitav lugu rääkida. Tuur ise kestis umbes 3 tundi koos Sohos pubis söömisega. Tema gruppide jaoks oli ühes pubis diil, et burger, friikad ja jook 6 naela eest. Londoni kohta väga odav, sest see on tõesti väga kallis linn, kus elada, seepärast see koosnebki suures osas turistidest, isegi inglaste enda jaoks on kallis seal elada. Peale tuuri andsime giidile ka 20 naela, sest me tõesti jäime väga rahule.

Hiljem külastasime veel National Portrait Gallery-t, tahtsime ka väga The British Museum-it külastada aga jäime hiljaks, see pandi juba kuuest kinni, aga meie seda muidugi enne ei teadnud. Saime kokku Siimu tuttavaga, kes õpib Londonis. Ostsime ka mulle olude sunnil Sportsdirectist uued jalanõud, kuna jalas olevatega olin väga pange pannud ja jalad lõid tuld välja ning olid paistes (väga paha) :D Käisime kiirelt läbi Primarkist, mis on üks suurem riiete pood, ostetud küll midagi eriti ei saanud, sest väsimus võttis maad ja ei olnud jõudu shoppamisega tegeleda. Õhtul istusime maha ühte söögikohta ja puhkasime.

Viimasel päeval viis Siimu tuttav meid vaatama graffiteid Brick Lane-ile. Sinna tavaliselt turistid ei satu kui nad just ei tea, et selline koht eksisteerib. Enne seda veel saatsime mu noorema õe metroole, millega ta pidi saama Comic Con-ile. Ta liitus teiste kostüümis olevate tegelastega ja sai ilusti kohale. Graffitid vaadatud, läksime Camden Market-ile, kus me ei jõudnudki eriti ringi vaadata, kui juba istusime metroosse ja läksime ka Comic Con-ile uudistama. Väheke ekseldud (rongi asemel oli vahepeal pandud asendusbuss sinna) jõudsime kohale, otsime piletid ja istusime maha. Vaatasime kostüümides inimesi, sõime, jõime kohvi ja saime esimest korda netti, juhhei, tekkis võimalus uurida, kuidas me lennujaama tagasi saame, sinna plaanisime minna igaksjuhuks samal õhtul, kuigi lennuk väljus hommikul alles poole seitsmest :D

Comic Con-il käidud, pakkisime hostelis asjad ja alustasime teekonda lennujaama, mis oli omaette ooper, sest me ei saanud peajaama jõudes aru, kus peaks olema pea bussipeatus, kust läheb otse buss Stanstedi. Lõpuks tuli välja, et see oli sama pisike bussipeatus, kus me Liverpool street-il olime esmakordselt maha tulnud. Ei tasu ikka alati suurt peatust otsida, kust bussid väljuvad :D

Öö veetsime lennujaamas. Oli ka oht, et tormi tõttu me ei pääsegi Eestisse õigel ajal. Mujal Londonis oli lende tühistatud ja lennujaamad kinni pandud. Meie pääsesime sellest napilt, kuid kindlalt. Poleks me õhtul lennujaama läinud, siis hommikul me ei oleks enam sinna õigeks ajaks saanud, bussiliiklus ja ühistransport oli uudiste järgi enamuses osas suletud ja häiritud tormi tõttu.

Jõudsime õnnelikult, kui väga väsinult Eestisse tagasi. Täna seda postitust kirjutades pole ma oma jalavalust ja väsimusest veel täielikult üle saanud aga kokkuvõttes olen ma väga rahul, väheks jäi ainult aega, aega ja veelkord aega. Aga kindlasti see ei jää viimaseks korraks Londonis, nii palju on veel seal näha ja millalgi on kindlasti plaanis seda huvitavat linna veel külastada. Järgmine kord on ka kindlasti lihtsam, sest ühistranspordi süsteem on selge ja väga kiire :)

Klõpsatud said ka mõned pildid: